تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/01/16 - 08:18
کد خبر: 466081

واکنش فعالان توئیتری به سخنان یک نماینده مجلس؛

ظاهرالصلاح/ آقای توانگر، اگرقوانین حجاب کافی است چرا به معضل تبدیل شد؟

ظاهرالصلاح/ آقای توانگر، اگرقوانین حجاب کافی است چرا به معضل تبدیل شد؟

یک فعال توئیتری در واکنش به این موضع توانگر نوشت: آقای توانگر اگرقوانین فعلی حجاب کافی است پس چرا وضعیت حجاب تبدیل به معضل سیاسی واجتماعی شده؟ درضمن اگرفقط ده صفحه اول طرح عفاف و حجاب ستادامر به معروف را خوانده بودی می فهمیدی که این طرح با گشت ارشاد صددرصد مخالفه. حالا اینکه قصد شما از این شامورتی بازیا و بی ادبی ها چیه خداعالمه

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر مسئله حجاب در کشور به یک موضوع روز تبدیل شده است به نحوی که مجلس نیز دست به کار شده و طرحی در این خصوص تهیه کرده است. مسئله حجاب به جایی رسید که عده ای محدود با لجاجت با نقشه دشمن همراهی کرده و گاها حتی شاهد ضرب و شتم آمران به معروف توسط این دسته از افراد هستیم.

تخریب آمران به معروف

اما تخریب آمران به معروف تنها به کف خیابان خلاصه نمی شود و اخیرا برخی از نمایندگان مجلس دست به تخریب آیت الله صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف زدند. تخریب ها به نحوی بوده است که مجتبی توانگر نمانیده مجلس با عنوانی مانند ظاهر الصلاح فاسد العقیده رئیس ستاد امر به معروف را خطاب می کند.

توانگر در رشته توئیتی نوشت: دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسدالعقیده نیست در نامه‌ای به حجت الاسلام صدیقی رییس ستاد نهی از منکر پیرامون صحبت‌های اخیر ایشان نکاتی را متذکر شدم:

- باید به جای صحبت‌ها و اقداماتی که تکمیل‌کننده پازل صهیونیسم است به دنبال شیوه‌های بهتر برای اجرای قوانین حجاب باشیم

- گفته‌اید مجلس مانع طرح حجاب شده است چه انگیزه ای جز سیاسی‌کاری و تخریب عقلای مجلس باعث می‌شود که مجلس شورای اسلامی، مانع طرح عفاف و حجاب معرفی شود؟ در حالی که نهادهای بالادستی ضمن بررسی شرایط موجود معتقدند قوانین فعلی در حوزه حجاب کافی است و نیاز به قانون‌گذاری جدید نیست.

توانگر در ادامه برای تایید نوشته های خود پشت صحبت های رهبرانقلاب مخفی شد و نوشت: هرنوع قانون‌گذاری و رفتاری می‌بایست براساس مشی رهبر معظم انقلاب باشد که «ضعیف الحجاب‌ها» را نه مخالف دین نه انقلاب ندانسته‌اند وحتی گفته بودند که به برخی از آن‌ها غبطه می‌خورند.

توانگر در حالی از ضعیف الحجاب ها سخن به میان آورد که مسئله امروز جامعه ایرانی اسلامی ما مسئله کشف حجاب است.

کشف حجاب هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی

رهبر انقلاب نیز دیروز تنها چند ساعت از نوشته های توانگر در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام  در تبیین الزام شرعی و قانونی حجاب گفتند: در مسئله پوشش، حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است نه محدودیتی دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی.

ایشان با تأکید بر اینکه بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاههای جاسوسی دشمن، مطلع نیستند، گفتند: اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاههایی هستند، این کار را نمی‌کنند چون خیلی از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این مسئله قطعاً حل خواهد شد همچنانکه در اولین هفته‌های انقلاب، امام بزرگوار مسئله حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند. البته همان‌طور که دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، مسئولان نیز باید نقشه و برنامه داشته باشند که دارند و باید از انجام کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه پرهیز شود.

واکنش ها به توئیت توانگر

تبیین رهبر انقلاب اسلامی در خصوص مسئله حجاب در کشور که کشف حجاب را هم حرام شرعی هم حرام سیاسی دانستند پاسخی بر تمام کسانی بود که در روزهای اخیر عدم واکنش ایشان را در سخنرانی های اخیر از جمله سخنانشان در حرم مطهر امام رضا(ع) از کم اهمیت بودن و نپرداختن به مسئله حجاب دانستند.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی و موضع مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی باعث واکنش تند برخی کاربران توئیتری به نوشته های توانگر در توئیتر شد.

یک فعال توئیتری در واکنش به این موضع توانگر نوشت: آقای توانگر اگرقوانین فعلی حجاب کافی است پس چرا وضعیت حجاب تبدیل به معضل سیاسی واجتماعی شده؟ درضمن اگرفقط ده صفحه اول طرح عفاف و حجاب ستادامر به معروف را خوانده بودی می فهمیدی که این طرح با گشت ارشاد صددرصد مخالفه. حالا اینکه قصد شما از این شامورتی بازیا و بی ادبی ها چیه خداعالمه

کاربر دیگری نوشت: واقعا برای خودم متاسفم که امثال تویی شدید نماینده‌م، تویی که عمل به لحظه رو نمیدونی تویی که حتی ادب نامه نوشتن به یک عالم رو بلد نیستی حتی نمیفهمی که وظیفه ستاد امر به معروف احیا معروفات و زدودن منکراتی که تو امثال تو زیادش کردین، سخنرانی امروز آقا رو گوش کن شاید از جهالتت کم بشه.

فعال توئیتری دیگری نوشت: آقا منظور ظلاهرالصلاح فاسد العقیده خودتان هستید درسته؟شما مزدوری هستید در لباس مسوول نظام؟ الان مسأله کشف حجاب و برهنگی هست نه بدحجابی کور هستی یا بی غیرت هستی ؟ یا سکولار؟یا بهایی؟کدام قانون یک مورد را بگو درباره کشف حجاب کننده؟ 50000هزار تومان این شد جریمه؟

‏‎کاربر دیگری با اشاره به اینکه مردم درمورد ضعیف الحجاب ها صحبت نمیکنند نوشت:  خودتان را فریب ندهید واضح است از کشف حجاب و برهنگی شکایت دارند برای این مورد چه فکری کردید!

اکبری از فعالان توئیتری با اشاره رای خود در انتخابات مجلس نوشت: جناب توانگر، از رأیی که به شما دادم پشیمانم... کاش می‌شد رأیم را پس بگیرم...

دیگری نوشت: بشین تا بهت رای بدن دم تکون دادنای امثال تو جلوی این جنبش فواحش باعث نمیشه تو انتخابات بهت رای بدن!

کاربر توئیتری دیگری با نام صفاریان نوشت: وقتی تو و امثال تو که تو فکر منفعت خودتون و جمع کردن رای برای دوره ی بعد هستین و هنوز عرضه ی اینو ندارین که یه طرح جامعی در رابطه با عفاف و حجاب بدین ستاد وظیفه ی خودش میدونه که بهتون تذکر بده نه مثل جنابعالی و همکاراتون از این مسئله استفاده ابزاری و ‎سیاسی کنه.

رضا عشقی از دیگر کاربران مجازی نوشت: جناب توانگر! مایل هستین باجمله ای ازشهید همت ازتون پذیرایی کنم وثابت شه که چه کسی درپازل صهیونیسم قرارگرفته؟! "هرموقع درمناطق جنگی راه روگم کردیدنگاه کنیدآتش دشمن کدام سمت رامیکوبد همان جبهه خودی است" حالاصهیونیسم شما و امثال شما رو میکوبه یا آقای صدیقی و هاشمی گلپایگانی رو؟!

علی زرنگار نیز در توئیتی نوشت: شما که چنین افکاری دارید نباید با لیست انقلابیها وارد مجلس میشدید. نهایتا اصلاح‌طلبان منت میگذاشتند و یک جایی در لیستشان به شما میدادند. این وضع بی‌حجابی به راحتی قابل جمع شدنه اما شما گویا موافق این وضعیت هستید. خدا به دادتان برسد.

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top